Telefon

606 724 951

Email

kontakt@ania-grafik.pl

brief logo, projekt logo

Jak stworzyć brief idealnego projektu logo w 3 krokach?

Brief projektu logo mówi projektantom, jaki rodzaj logo zaprojektować, ze wszystkimi niezbędnymi szczegółami i dogłębnymi informacjami.
Prawidłowe napisanie briefu to pierwszy krok do uzyskania idealnego logo dla klienta.
Być może jeszcze nie wiesz, jak napisać krótki opis projektu logo, jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś. Absolutnie niezbędne jest przy robieniu biefu, aby projektant uzyskał wgląd w to, czego szuka jego Klient.

Im lepszy opis projektu, tym łatwiej projektantowi trafić w sedno. Poniżej wyjaśniam czego potrzebujesz, aby przygotować brief projektowy w 3 podstawowych i prostych krokach.

Czym jest brief logo?

Brief logo to dokument zawierający wszystkie ważne szczegóły dotyczące projektu logo.

Jest pisany lub wypełniany przez właściciela lub firmę i przekazywany projektantowi, aby dokładnie wiedział, jaki rodzaj logo wykonać.
Briefy projektowania logo występują w wielu różnych formach. Czasami są to po prostu kompilacje notatek i pomysłów, innym razem zawierają najdrobniejsze szczegóły, takie jak określone odcienie kolorów lub wstępne szkice; najważniejsze jest to, aby cel został jasno przekazany i aby zawierały wszystkie informacje.

Nie ma wymagań co do tego, ile lub jak mało informacji potrzebuje projekt logo, ale im więcej szczegółów podasz, tym bardziej pomoże to projektantowi zrealizować jego wizję. Aby mieć pewność, że niczego nie przegapisz, oto 3 podstawowe kroki do stworzenia idealnego briefu logo.

brief logo, projekt logo

1. Uzyskaj pełne informacje na temat działalności, firmy lub konkretnego projektu Klienta.

Przede wszystkim brief projektu logo musi zawierać podstawy działalności klienta, firmy lub projektu. Oczywiście obejmuje to podstawy, takie jak nazwa firmy, branża, slogan, lokalizacja, ale to nie wszystko.                             

Projektant musi zrozumieć, jak działa firma, z kim rozmawia i jakie wyznaje wartości. Przekazanie tych informacji od klienta do projektanta jest kluczem do stworzenia projektu logo, który najlepiej reprezentuje markę.

Pomocne jest uzyskanie podstawowych informacji o firmie, takich jak nazwa i branża, ale także niektórych szczegółów wewnętrznych, takich jak metody produkcji, skąd pochodzą produkty/materiały itp. Na przykład użycie wyłącznie materiałów organicznych może zainspirować projektanta do włączenia do logo naturalistycznego stylu wizualnego, dlatego ważne jest,
aby klient otwarcie informował o tym, jak działa jego firma.

Uzyskanie od projektanta wszystkich kluczowych informacji, w tym celów i ambicji, może pomóc w zrozumieniu, kim jest klient i co próbuje osiągnąć w swojej firmie.

2. Zdefiniuj styl logo

Wielu klientów woli, aby projektant decydował o szczegółach kreacji, ale musszą oni zapewnić ogólne wytyczne.
Nawet jeśli klient chce, aby grafik przejął inicjatywę, jako minimalne wymaganie należy wymienić kilka rzeczy.

Typ logo
Na początek w briefie projektowym należy wymienić typ logo, które Klient poszukuje.

-Abstrakcja: nieokreślony obraz, jak ogólna forma
-Maskotka: postać pełniąca funkcję przedstawiciela marki
-Połączone: mieszanka różnych typów logo, na przykład logo obrazkowe ze znakiem słownym.
-Emblemat: Odznaki, pieczęcie lub herby w historycznym stylu logo.
-Znak firmowy (monogramy): Inicjały lub akronimy nazwy Twojej firmy pisane stylizowaną czcionką.
-Obrazkowy (symbol): Wyraźny obraz, symbol lub ikona o rozpoznawalnym kształcie.
-Typograficzny (lub znak słowny): nazwa firmy napisana stylizowaną czcionką.

3. Wyliczenie czasu i budżetu

W briefie powinny znaleźć się także szczegóły techniczne umowy, w szczególności ramy czasowe i budżet.

Ramy czasowe
Niektóre projekty logo trwają miesiące, podczas gdy inne tylko godziny. Projektanci mogą pracować w ramach różnych ograniczeń czasowych, ale nie oczekuj, że te terminy zostaną dotrzymane, jeśli nie określisz z wyprzedzeniem terminów.

Dobry opis projektu logo wyraźnie wskaże idealne ramy czasowe projektu, w tym terminy, kamienie milowe i etapy poprawek.
Jeśli boisz się wcześnie zobowiązać do określonych ram czasowych, rozważ alternatywę. Przekroczone terminy i zamieszanie co do terminów mogą opóźniać projekty i zwiększać koszty. Najlepiej po prostu nakreślić wszystkie niezbędne daty z góry, abyś mógł poradzić sobie z przedłużeniami, gdy nadejdzie czas.

Checklist do napisania dobrego briefu logo:

Podstawowe informacje o firmie: nazwa, branża, adres, slogan itp.
Przydatne informacje biznesowe: Wszelkie dodatkowe informacje o firmie, które pomagają projektantom zrozumieć firmę, takie jak pozyskiwanie produktów, materiały, wartości marki, deklaracje misji itp.
Osobowość marki – cechy osobowości marki, które mają być reprezentowane w logo.
Typ logo: który z 7 rodzajów logo chcesz?
Kolorystyka: jakie kolory są pożądane w logo.
Styl artystyczny: jaki styl klient lubi najbardziej? kreskówkowe, ilustracyjne, fotorealistyczne, science fiction itp.
Bieżące trendy – Chcesz uwzględnić aktualne trendy w zakresie logo?
Inspirujące przykłady: dołącz inne logo, które klient lubi lub tablice nastrojów, aby zainspirować projektanta.
Zalecenia i zakazy: Utwórz listę wszystkiego, co chcesz lub czego nie chcesz w logo.
Oś czasu: Wymień najważniejsze ramy czasowe i etapy projektowania projektu.
Budżet: Określ płatność i sposób rozliczania prac projektowych.

brief logo, projekt logo
grafik komputerowy, ania grafik, anna marcinkiewicz grafika

graficzka tworząca z pasją, zamiłowaniem i oddaniem. Chcesz najlepszy projekt? Jesteś we właściwym miejscu. Zapraszam do kontaktu.

© 2022 ania grafik – strony internetowe | projekty graficzne Wszystkie prawa zastrzeżone

Kontakt
Email: kontakt@ania-grafik.pl
Telefon: 606 724 951