Telefon

606 724 951

Email

kontakt@ania-grafik.pl

identyfikacja wizualna firmy, księga znaku, logo

Czym jest identyfikacja wizualna firmy? Odkryj jak ją zaprojektować i poznaj zalety dla swojej firmy.

Czy wiesz, że człowiek otrzymuje dziennie od 3000 do 5000 przekazów reklamowych? Dlatego ważne jest, abyś pracował nad identyfikacją wizualną swojej firmy, aby nie pozostać jednym z tłumu.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że powiem ci całą prawdę o pojęciu identyfikacji wizualnej, bo niestety internet jest pełen dezinformacji na jej temat, a o wizerunku firmy mówi się tak, jakby oba pojęcia były synonimami, kiedy w rzeczywistości są to dwie różne rzeczy!

Przekonamy się więc, czym tak naprawdę jest identyfikacja wizualna, czym różni się od wizerunku firmy, jak możemy ją zaprojektować i jakie korzyści płyną z budowania solidnej i spójnej identyfikacji wizualnej dla Twojej firmy.

1. Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to nic innego jak osobowość firmy. Możemy ją zdefiniować jako zbiór istotnych cech, wartości i przekonań, z którymi firma się identyfikuje i dzięki którym z czasem wyróżnia się na tle innych.

Innymi słowy, tożsamość jest postrzeganiem, jakie firma ma na swój temat i jest czymś wyjątkowym. To jest jak dusza lub DNA. Obejmuje jej historię, przekonania, filozofię, rodzaj technologii, z której korzysta, osobowość twórców, pracowników, wartości i strategie.

2. Różnica między identyfikacją a wizerunkiem firmy

Identyfikacja to sposób, w jaki firma postrzega samą siebie, a wizerunek to sposób, w jaki faktycznie postrzega ją społeczeństwo.

Identyfikacja wizualna firmy jest wewnętrznym czynnikiem, który firma może kontrolować, aby wygenerować pożądany wizerunek wśród swoich odbiorców, z drugiej strony, ten generowany obraz jest czymś zewnętrznym i trudnym do kontrolowania.

3. ZAPROJEKTUJ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ FIRMY

ELEMENTY IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ TWOJEJ FIRMY

3.1 Nazwa i hasło

To pierwszy element wyróżniający firmę, ponieważ reprezentuje wszystko, czym jest i opowiada jej historię. Idealne hasło powinno być związane z działalnością biznesową i przyciągać Klienta, aby wzbudzić jego zainteresowanie.

Wybór odpowiedniej nazwy to nie lada wyzwanie, choć zawsze zdarzają się wyjątki.

3.2 Logotyp

Śmiem twierdzić, że logo jest nawet ważniejsze niż nazwa firmy, ponieważ myślimy obrazami, a nasz umysł zapamiętuje je lepiej niż słowa. Dlatego tak ważne jest, aby zaprojektować je w sposób profesjonalny.

projekt logo, projekt logo dentysta, logo ortodonta
projekt logo, projekt logo salon piękności
projekt logo, projekt logo perfumy, logo perfumy

3.3 Kolory

60% decyzji o zakupie produktu opiera się na kolorze. Kolory wywołują emocje i doznania oraz mają decydujący wpływ na nasze postrzeganie rzeczywistości.

identyfikacja wizualna firmy, kolorystyka firmowa

Kiedy wybieramy kolor, musimy wziąć pod uwagę wiele aspektów, takich jak rodzaj działalności, wartości naszej firmy, wiek i płeć odbiorców, konkurencje oraz jakie wartości lub koncepcje chcemy przekazać.

Kolory komunikują. Nie musimy czytać napisu na czerwonej puszce, żeby wiedzieć, że jest to marka Coca-Cola, bo w naszych głowach mamy ten kolor kojarzony z tą marką.

3.4 Typografia

Choć może się wydawać, że nie jest to ważny element, jest kluczem do skutecznej identyfikacji wizualnej. Jak już widzieliśmy, kiedy logo jest oparte na kroju pisma, musi być naprawdę wyjątkowe i wyróżniające się.

W rzeczywistości istnieją firmy, które możemy od razu rozpoznać po stylu typograficznym, nawet nie widząc logo, na przykład Apple.

Spójny wizerunek firmy nie jest możliwy bez kroju pisma, który ma niepowtarzalny charakter, jest przejrzysty i czytelny.

3.5 Korzystanie z obrazów

Mogą to być obrazy fotograficzne, ilustracje lub ikony. Muszą być one zaprojektowane celowo, w sposób spójny z identyfikacją wizualną naszej firmy i tym, co chcemy przekazać. Obrazy nadają marce niepowtarzalny wygląd i charakter.

identyfikacja wizualna firmy

3.6 Papeteria firmowa

Aby komunikować się ze swoimi odbiorcami, firmy wykorzystują różne materiały drukowane, w tym wizytówki, ulotki informujące o promocji oraz broszury i katalogi, w których gromadzone są mniej lub bardziej obszerne i szczegółowe informacje o produktach lub usługach.

Nawet najmniejszy i najmniej znaczący z tych elementów wpływa na przekazywany obraz. Ten cytat doskonale to opisuje: „Dobra wizytówka jest jak najlepszy krawat: nie czyni cię lepszą osobą, ale pomaga zdobyć szacunek” (Sean Adams).

3.7 Opakowania

Półki każdego sklepu są prawdopodobnie najbardziej konkurencyjnym środowiskiem, jakie istnieje. A żeby się wyróżnić w tej „dżungli” opakowań pełnej kolorów, kształtów, grafik i przekazów, trzeba być wyjątkowym.

projektowanie opakowań produktów, branding

W tym sensie należy zauważyć, że dobry projekt sprzedaje się lepiej i jest przewagą konkurencyjną. W końcu opakowania to marka, której ufamy na tyle, że możemy zabrać ją ze sobą do domu.

3.8 Strona internetowa

W dzisiejszych czasach obecność Twojej firmy w Internecie jest niezbędna. Konieczne jest również, aby była ona jakościowa i dopasowana do potrzeb Klientów. Z tego powodu dobrze jest skorzystać z pomocy web designera.

Istotne jest, abyś skoncentrował swoje wysiłki na uczynieniu witryny najlepszą opcją dla klienta. Zły projekt lub struktura strony internetowej spowoduje niechęć użytkowników (przyszłych Klientów) oraz brak powrotu z ich strony.

Odnośnie stworzenia projektu strony internetowej więcej informacji znajdziesz tutaj. (projekty stron internetowych)

projekt strony internetowej dla optyka, optyk www

3.9 Księga znaku

Księga Korporacyjnej Identyfikacji Wizualnej, zwana także Księgą Znaku, Księgą Korporacyjną lub Księgą Stylu, pełni funkcję inspirowania, edukacji i budowania świadomości marki.

Istota marki wymaga dostępnego i przenośnego nośnika komunikacji dlatego właśnie tworzę Księgę Znaku, aby zebrać wszystkie zasady użytkowania i graficznego wykorzystania identyfikacji wizualnej firmy.

Krótko mówiąc, jest to przewodnik, jak używać zarówno logo, jak i różnych elementów wizualnych marki na wszystkich rodzajach nośników, aby zagwarantować spójność komunikacyjną i wizualną.

księga znaku, projekt księgi znaku, identyfikacja wizualna firmy

4. Potrzebujesz profesjonalisty, który zaprojektuje Twoją identyfikację wizualną?

Jak już widzieliście w tym artykule posiadanie jasnej, spójnej i dobrze zdefiniowanej identyfikacji wizualnej  jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu w firmie.

Jeśli chcesz, aby profesjonalista stworzył Twoją Korporacyjną Identyfikację Wizualną od podstaw lub nawet rozważał przeprojektowanie obecnej Identyfikacji Twojej firmy, chętnie pomogę Ci w Twoim projekcie! Nie wahaj się ze mną skontaktować!

grafik komputerowy, ania grafik, anna marcinkiewicz grafika

graficzka tworząca z pasją, zamiłowaniem i oddaniem. Chcesz najlepszy projekt? Jesteś we właściwym miejscu. Zapraszam do kontaktu.

© 2022 ania grafik – strony internetowe | projekty graficzne Wszystkie prawa zastrzeżone

Kontakt
Email: kontakt@ania-grafik.pl
Telefon: 606 724 951