FIRMOWA STRONA INTERNETOWA : DLACZEGO JEST WAŻNA DLA TWOJEGO BIZNESU I JAKIE INFORMACJE POWINNA ZAWIERAĆ.
Czy wiesz, że 9 na 10 użytkowników wyszukuje w Google informacje o marce przed dokonaniem zakupu? To właśnie dlatego powinieneś mieć firmową stronę internetową.
Dzisiaj chcę z Tobą porozmawiać o tym, jak ważne jest posiadanie firmowej strony internetowej we wszystkich przypadkach, niezależnie od Twojej firmy, jej wielkości i charakteru.
Bardzo chciałam poruszyć ten temat, ponieważ spotykam wielu klientów, którzy wątpią, czy mieć stronę internetową, czy nie, i czy „to jest coś dla nich”.
Wiele osób uważa, że strona internetowa jest potrzebna tylko wtedy, gdy chce się mieć sklep i sprzedawać online.
Witryna korporacyjna to strona internetowa przeznaczona do reprezentowania biznesu, marki lub firmy w Internecie.
Główną cechą firmowej strony internetowej jest to, że gromadzi ona wszystkie informacje, które potencjalny klient powinien wiedzieć o Twojej firmie.
Co oferujesz, gdzie się znajdujesz, jak mogą się z Tobą skontaktować klienci, kto jest osobą lub osobami stojącymi za Twoją firmą i jakie są Twoje sieci społecznościowe.
Głównym celem strony korporacyjnej jest funkcja informacyjna, w przeciwieństwie do sklepu internetowego, który ma sprzedawać.
Powody posiadania firmowej strony internetowej
1. Obecność w Internecie
Wiesz co mówią ludzie, jeśli nie ma cię w Internecie – nie istniejesz. Dzisiaj wszyscy szukamy informacji w Internecie, zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję o zakupie.
Internet pozwala nam porównywać, przeglądać opinie i oceniać, jakie mamy opcje zakupowe w różnych miejscach, zanim jeszcze udamy się do sklepu stacjonarnego, aby ostatecznie dokonać zakupu.
Tak więc tylko wtedy, gdy masz stronę internetową ze wszystkimi niezbędnymi i istotnymi informacjami dla swojego klienta, on również będzie mógł Cię znaleźć.
2. lepsza widoczność
Wiesz co mówią ludzie, jeśli nie ma cię w Internecie – nie istniejesz. Dzisiaj wszyscy szukamy informacji w Internecie, zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję o zakupie.
Strona internetowajest głównym kanałem komunikacji każdej firmy i centrum cyfrowej strategii marketingowej. To stała reklama Twojej firmy, która pozwala przy niewielkich nakładach finansowych dotrzeć do rzeszy odbiorców i mieć zasięg globalny.
3. posiadanie kontroli
Twoja strona internetowa jest jedynym narzędziem, które należy do Ciebie. Ty decydujesz, co chcesz pokazać, a co nie, i co chcesz, aby myśleli o Tobie Twoi potencjalni klienci.
Wiele osób myśli, że za pośrednictwem mediów społecznościowych zdobędą klientów i sprzedaż. Ale to nie tak.
Sieci są pełne bodźców, rozpraszaczy i reklam. I nie są w stanie wygenerować takiego samego zaufania ani wiarygodności jak własna strona internetowa.
Sieci są uzupełnieniem lub wsparciem, ale nigdy nie zastąpią Twojej strony internetowej.
4. zdobycie nowych klientów
Witryna internetowa pozwala poszerzać informacje, wzbudzać zaufanie i profesjonalizm oraz zapewnia wiarygodność, która jest niezbędna do kupowania od Ciebie. Dzięki niej możesz się połączyć, opowiedzieć historię firmy, a ostatecznie przekonać potencjalnego klienta, że jesteś dla niego najlepszą opcją.
Prawdą jest, że wielu klientów, którzy prosili mnie o stronę korporacyjną chce, aby była to tylko prosta wizytówka.
Strona internetowa jest idealnym środkiem do prowadzenia działań marketingowych, które pomogą Ci zdobyć nowych klientów i sprzedawać więcej, pozycjonując Cię w wyszukiwarkach takich jak Google.
5. zwiększenie możliwości sprzedażowych
Rzeczywistość jest taka, że uzyskanie widoczności, klientów i sprzedaży jest najtrudniejszą częścią każdej firmy.
Po co więc komplikować swój interes jeszcze bardziej i stawiać kamienie na drodze do osiągnięcia tego celu?
Im więcej Twojej obecności w Internecie, tym większe masz szanse na znalezienie klientów.
Sieci społecznościowe zapewniają większą widoczność i bliskość, ale wiarygodność zapewni tylko odpowiednia strona firmowa.
Jeśli firma nie ma strony internetowej, wzbudza dużą nieufność i powoduje bardzo negatywny wizerunek.
Podstawowe elementy firmowej strony internetowej
1. Strona startowa lub główna
To jest strona główna i ta, która otrzymuje największą liczbę odwiedzin. Dlatego Twój projekt powinien być profesjonalny i atrakcyjny.
Pierwszą rzeczą, która powinna się pojawić na stronie jest komunikat, który bardzo jasno określa, czym zajmuje się Twoja firma. W ten sposób odwiedzający zdecyduje, czy będzie kontynuował przeglądanie, czy nie, czy Twoja firma jest tym, czego szuka.
2. Strona o mnie lub o nas
Jest to zwykle druga najczęściej odwiedzana strona. To normalne, że każdy potencjalny klient chce dowiedzieć się więcej o firmie, aby zdecydować, czy ufa jej w rozwiązaniu swojego problemu. musisz bardzo jasno powiedzieć, że jest we właściwym miejscu i jak zamierzasz mu pomóc.
Ta strona nie jest po to, by mówić, jaki jesteś wspaniały, co robi zdecydowana większość, ale po to, by nawiązać kontakt z klientem i przekonać go, że naprawdę masz rozwiązanie jego problemu.
Na tej stronie zwyczajem jest pokazywanie kadry Twojej firmy, a to jest bardzo ważne, żeby było widać, że stoją za nią prawdziwi ludzie, z twarzą, imieniem i nazwiskiem.
3. strona usługi
Tutaj opisane są usługi firmy i może to być jedna strona lub kilka, jeśli wyszczególnimy każdą usługę osobno.
Najbardziej normalne jest to, że nie jest to strona sprzedażowa, ani nie pojawia się na niej cena, a jedynie informacja o usłudze.
4. STRONA KONTAKT
Na tej stronie konieczne jest, aby adres był dołączony do mapy z Map Google, aby zlokalizować firmę.
Na stronie muszą się znaleźć telefon kontaktowy i godziny otwarcia. Strona kontaktowa to ostatni krok, aby potencjalny klient skontaktował się z Tobą, więc napisz krótki tekst i przypomnij mu, co dostanie, jeśli wybierze Ciebie.
Zacznij od pytania, dodaj termin, w którym udzielisz odpowiedzi i podziękuj.
INNE ELEMENTY, KTÓRE MOGĄ ZNALEŹĆ SIĘ NA FIRMOWEJ STRONIE
Oprócz podstawowych sekcji, które omówiłam dość często można znaleźć następujące dwie podstrony na stronach firmowych:
5. WYKONANE PROJEKTY
Ta sekcja, zwana także Portfolio, służy do pokazania przykładowych prac wykonanych dla innych klientów. To najlepszy sposób na zademonstrowanie jakości i efektów Twojej usługi, aby klient mógł ocenić, czego może od nas oczekiwać.
Nie chodzi o to, aby umieścić wszystko, wybierz tylko najlepsze prace i te, z których jesteś najbardziej zadowolony.
6. BLOG
Chociaż ta sekcja powinna znajdować się na wszystkich stronach internetowych, wiąże się z wysiłkiem i zaangażowaniem.
Większość witryn firmowych go nie ma. Blog jest naprawdę potężnym narzędziem i dobrze działający może przynieść Ci odwiedziny, klientów, a tym samym sprzedaż.
Blog służy do dzielenia się wartościowymi treściami dla Twoich potencjalnych klientów, sztuczkami, wskazówkami, informacjami… nie wykorzystuj go w celach komercyjnych.
graficzka tworząca z pasją, zamiłowaniem i oddaniem. Chcesz najlepszy projekt? Jesteś we właściwym miejscu. Zapraszam do kontaktu.